Wie zijn wij

Scouting doe je voor jezelf, je groep en een beetje voor de maatschappij. Een kind ontwikkeld zich doordat het wordt uitgedaagd zijn of haar talenten te ontdekken. Plezier maken, jezelf leren kennen en jezelf waarderen. De grootste kracht van Scouting komt voort uit de groep. Samen met je leeftijdsgenoten bouw je b.v. een toren of loop je een route. Zij moeten (net als later) met elkaar kunnen samenwerken, overleggen en compromissen leren sluiten om een opdracht tot een succes te maken. Zo leren ze van elkaars talenten en die talenten te benutten. Met humor en een goede begeleiding wordt samenwerken extra leuk! Door de normen en waarden die kinderen bij Scouting leren, zie je dat scouts bewust in het leven staan en naar elkaar en hun omgeving omkijken, kom ook kennis maken met Scouting en laat je verrassen.

Klik in het hoofdmenu op de leeftijdsgroep die bij jouw leeftijd past om te lezen en zien wat wij zoal doen.